HIJAU. TENANG. DAMAI @ Ke arah persekitaran yang lebih hijau

Rabu, 6 Januari 2010

INDAH SUNGGUH CIPTAAN MU YA "ALLAH"

“Dialah yang menciptakan kamu dari tanah, kemudian Dia tentukan ajal (kematian kamu) dan satu ajal lagi yang tertentu di sisiNya (iaitu masa yang telah ditetapkan untuk dibangkitkan kamu semula pada hari kiamat); dalam pada itu, kamu masih ragu-ragu (tentang hari pembalasan)”. (Maksud : surah Al-Anaam –ayat 2) @tiblakedah.blogspot.com
Indah sungguh segala jenis tumbuhan yang ada. Indah segala kepelbagaian jenisnya. Begitu banyak limpahan kurnia yang diberikan oleh Allah SWT kepada kita semua. Jika kita mengetahui betapa besarnya ciptaan Tuhan, pasti kita akan sentiasa lebih mensyukuri nikmatnya.

Dengan kawasan tebing yang tinggi menjulang, batu-batan yang kukuh dan kejernihan air menambah keindahan yang ada di hutan kita di sertai kicauan burung , suara pekikkan binatan buas dan lincahnya gerak mawas dan kera, kita sepatutnya menambah keimanan kita akan ciptaanNYA…. SubhanAllah…. belum lagi beranekaragam jenis pohon dan beribu nama spesisnya.

Hutan, keindahannya tidak bisa kita ucapkan dengan kata-kata.
Allah maha kaya, dengaNya kita akan sentiasa mengingatiNya sepanjang masa dengan anugerahMu ya Allah.

“Dialah yang menciptakan kamu dari tanah, kemudian Dia tentukan ajal (kematian kamu) dan satu ajal lagi yang tertentu di sisiNya (iaitu masa yang telah ditetapkan untuk dibangkitkan kamu semula pada hari kiamat); dalam pada itu, kamu masih ragu-ragu (tentang hari pembalasan)”.

(Maksud : surah Al-Anaam –ayat 2)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan