HIJAU. TENANG. DAMAI @ Ke arah persekitaran yang lebih hijau

Selasa, 22 September 2009

HARI PERKELAHAN BERSAMA KELUARGA

HUTAN LIPUR PUNCAK JANING
Kawasan untuk melakukan aksi terjunan (batu atas sebelah kiri). Di belakan baju biru kawasan air dalam, jika tidak pandai berenang boleh mati lemas (Awas). Dari kiri Mohd Faiz, Penulis, belakan Mohd Shukri, Ahmad Sobri dan Mohd Firdaus, hari ini seorang remaja hampir lemas, dia sangka kawasan itu cetek nasib baik anak saya berada di situ dia terus menolaknya ke hadapan saya.
@tiblakedah.blogspot.com
Hutan Lipur Puncak Janing terletak di kawasan Kuala Nerang Kedah. Jaraknya dari Pekan Pokok Sena ialah sejauh 28km. Dari Pekan Kuala Nerang sila lihat papan tanda arah ke Ampangan Janing terus ke hadapan melalui jambatan dan terus ikut jalan yang diarahkan. Jarak dari Pekan ialah sejauh 14km.
Kami sampai ke Puncak Janim pada pukul 11.00 pagi. Setibanya di sini kami terus ke pondok rehat yang disediakan. Anak-anak kami menyediakan jamuan dan kami makan bersama keluarga. Selesai menjamu selera kami terus mandi sehingga hampir pukul 1.20 petang hari baru kami berangkat pulang.

Kami tiba di rumah dalam pukul 1.50 petang. Masa yang diambil dari rumah kami cuma 20 minit jika jalan yang dilalui tidak belaku kesesakan kenderaan berat yang melalui jalan Kuala Nerang untuk ke Durian Burung, (Kawasan Bebas Cukai yang baru) di Bukit Kayu Hitam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan