HIJAU. TENANG. DAMAI @ Ke arah persekitaran yang lebih hijau

Ahad, 30 Ogos 2009

PERGINYA SEORANG SAHABAT

Hasrat tiga sekeluarga untuk membeli barangan persiapan Aidilfitri tidak kesampaian apabila seorang daripada mereka terkorban selepas kereta yang dinaiki dirempuh sebuah treler di Kilometer 18, Lebuh Raya Persekutuan berhampiran bangunan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) di sini semalam.
Dalam kejadian pada pukul 10.30 pagi, Abdul Karim Abd. Aziz, 51, meninggal dunia di tempat kejadian akibat tersepit dalam kereta Perodua Kancil yang dipandunya. Manakala isterinya cedera parah dan anaknya mengalimi cedera ringan.

Semasa kemalangan, Abdul Karim bersama isteri dan seorang anak lelakinya yang berusia 11 tahun dari Kampung Darul Hidayah KM 25 Dusun Tua, Hulu Langat dalam perjalanan menghala ke pasar raya Mydin di Subang Jaya untuk membeli-belah. sebaik tiba di tempat kejadian, kereta dipandu mangsa dirempuh sebuah treler yang terbabas dari arah jalan bertentangan.
Jenazah beliau telah selamat dikebumikan di tanah perkuburan Dusan Tua sebelum waktu magrib dan selesai saja bacaan talkin selesai waktu berbuka puasa pun tiba. Ramai sahabat handai yang turut hadir di tanah perkuburan termasuk wakil rayat kawasan Hulu Langat.

Sekalung kenangan:
# "Pagi sebelum kejadian beliau masih kami lihat berada di surau Darul Hidayah sedang membaca Harakah, semasa muslimat di sini akan mengadakan tadarus Al Quran" kata isteri kepada saudara Shamsuddin Patani.

# Kali terakhir kami bertemu ialah pada dua tahun lepas pada sembilan Ramadhan ketika pekampungan Darul Hidayah mengadakan jamuan berbuka puasa dan pada keesokan harinya saya berpindah ke Pokok Sena Kedah.
# Abdul Karim seorang yang aktif dalam kegiatan masyarakat setempat terutamanya di Hulu Langat. Beliau menguruskan peniagaaannya sendiri, di samping akhtif dalam NGO dan Parti Islam Semalaysia, beliau sering di lantik sebagai pengerusi dalam mesyurat agung , keistemewaan beliau ialah bijak dalam mengendalikan perjalanan mesyuarat dengan baik dan mudah mesra dengan sesiapa yang ditemui, semoga rohnya dimasukkan dalam gulungan orang yan soleh, Al fatihah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan