HIJAU. TENANG. DAMAI @ Ke arah persekitaran yang lebih hijau

Khamis, 27 Ogos 2009

PERLUKAH POKOK INI DITEBANG?

@ tiblakedah.blogspot.com
Sudah seminggu kami tidak ke kebun. Pagi ini baru saja memulakan torehan pertama hujan sudah turan. Terpaksalah kami pulang, beginilah kehidupan kami untuk menyara kehidupan keluarga. Pekerjaan kami di sini kebanyakannya adalah penoreh dan petani. Cuma getah saja yang membolehkan kami mendapatkan wang dengan segera.
Walaupun harga getah telah merudum kami terpaksa menoreh getah kerana tiada pilihan yang kami fikirkan yang lebih sesuai, itulah harta yang peninggalan yang masih ada. Bilalah agaknya harga getah akan naik, dengan harga yang lebih setabil, harga keperluan harian tidak pernah turun?.

Walau bagaimanapun kami tidak pernah berputus asa, keputusan di Permatang Pasir cukup menggembirakan buat kami, sekurang-kurangnya ia dapat mengubati hati kami, harapan kami ialah semoga pentadbiran yang ada dapat di tukar mengikut saluran yang dibenarkan oleh demokrasi melalui pilihanraya. Kerajaan yang adil dan telus itulah impian dan harapan rakyat. Berilah peluang, kalau tidak dipecahkan ruyung manakan dapat sagunya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan