HIJAU. TENANG. DAMAI @ Ke arah persekitaran yang lebih hijau

Sabtu, 12 Disember 2009

INDAH DI LUAR INDAH DI DALAM

Ke Arah Kehidupan yang Lebih Hijau
@tiblakedah.blogspot.com
Keseronokan melihat taman yang cantik sama asyik dengan melihat ruang dalaman rumah yang menarik terasa bagikan tidak puas menghayati keindahan yang dipaparkan. Itulah realitinya kehidupan kita, kerana di samping kita sibuk di pejabat kita juga memerlukan tempat untuk berehat yang selesa.

Pendek kata taman adalah ruang luaran rumah yang perlu diberi perhatian oleh kita semua mengikut kemampuan yang kita ada. Adalah satu kerugian jikalau ruang tanah yang ada kita biarkan ditumbuhi lalang atau dibiarkan kosong sahaja,sedangkan penghuni di pangsapuri mengujudkan taman di ruang balkoni yang amat terhad keluasannya.

Namun bukan taman namanya kalau yang ada cuma sepasu pokok bunga atau sebuah kolam ikan yang airnya berwarna hijau kehitaman. Jadi wajarlah taman dihiasi dengan aneka hidupan untuk halwa mata dan telinga kita, seterusnya mententeramkan hati dan jiwa kita. Bahan-bahan lain berupa perabut dan perhiasan sekadar melengkapkan suasana di taman.

Lain orang lain citarasanya, yang penting biarlah apa yang kita lalukan dilaksanakan dengan penuh minat dan keseronokkan . Jadikanlah taman di rumah sebagai tempat untuk kita berehat dan berbincang bersama keluarga. Di samping itu ,kita dapat menjalinkan hubungan kekeluargaan yang harmoni dan diberkati.

“Selamat Pengantin Baru”

Azam Nur Hazaman Bin Azmi
& Nurul Azza binti Hj. Abdul Malik.

26 Zulhijah 1430 @ 13 Dec. 2009
Hari Ahad : 12 - 5.00 ptg.
266 Lorong Damai 7, Taman Damai, 06400 Pokok Sena Kedah.Darul Aman.
Semoga berbahagia serta mendapat keberkatan.Amin. Daripada Suratman & Keluarga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan