HIJAU. TENANG. DAMAI @ Ke arah persekitaran yang lebih hijau

Isnin, 9 Februari 2009

CADANGAN BENA KOLAM MEMANCING


Saya bercadang untuk membina sebuah kolam untuk memancing ikan. Kolam berukuran 60 x 30 x 10 kaki dalam akan dibina di kawasan bekas sawah terbiar yang terletak 20 kaki bersebelahan dengan bilik saya di bahagian belakang.
Hasrat ini telah lama saya pendam. Semasa saya balik kampung sebelum menghantar surat untuk melepas jawatan kepada Lembaga Getah Malaysia untuk besara awal pada 31 Mei 2007.
Kawasan ini telah lama terbiar sejak bapa mertua saya sakit seingga beliau meninggal pada 20 Mac. 2004. Saya telah berbincang dengan isteri saya tentang hasrat saya ini. Kolam ini bukanlah untuk komesial tetapi hanya sekadar untuk makanan tambahan buat keluarga.
Disamping itu, ia juga memberi peluang kepada sahabat-sahabat kaki pancing yang datang dari jauh yang bertandang ke rumah saya di Teratak Impian Bukit Lala Pokok Sena dapat mengembirakan mereka sebagi hadiah persahabatan yang terjalin. Semoga ia menjadi kenyataan insyakAllah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan