HIJAU. TENANG. DAMAI @ Ke arah persekitaran yang lebih hijau

Ahad, 20 Jun 2010

PAGAR

Pagar kayu sesuai dibena di rumah kampung.@tiblakedah.blogspot.com
Penggunaan pagar sudah lumrah dibina di kawasan perumahan di kawasan bandar atau di kampung. Di bandar biasanya pagar dibina untuk menggelakkan kawasan rumah diceroboh. Jika di kampung hanya sekadar untuk menggelakkan dimasuki binatang ternakan.
Pagar buluh didirikan di kawasan rumah tepi sungai. Tualang.
Ketika memasang pagar rumah, Anda harus menentukan jenis pagar apa yang sesuai dengan rumah anda. Di bandar jika pagar dibina tidak sesuai dengan rumah secara keseluruhan, hal ini dapat menjejaskan penampilan rumah secara keseluruhan. Walaupun kebanyakan orang akan memilih pagar berdasarkan model yang disukai berdasarkan citarasa mereka tersendiri. Kebanyakan di bandar biasanya pagar dibina dengan besi atau batu bata.
Pagar kayu didirikan di kawasan rumah kampung. Tibla.
Bagi mereka yang tinggal di kampung terpulanglah kepada penghuninya kerana amat jarang sekali rumah mereka dicerobohi atau dimasuki pencuri. Ada yang membinanya hanya dengan kayu atau buluh. Mereka memasangnya hanya sekadar untuk menggelakan dimasuki binatang ternakan. Namun dengan adanya pagar sekurangnya dapat mengindahkan kawasan rumah tempat mereka tinggal.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan