HIJAU. TENANG. DAMAI @ Ke arah persekitaran yang lebih hijau

Rabu, 15 September 2010

JAMUAN HARI RAYA BERSAMA MB KEDAH DI KEDIAMAN RASMI SERI MENTALUN

Bergambar bersama YB Ustaz Ahmad Izzat Shauki ADUN Bukit Lada,Pokok Sena, beliau juga dilantik sebagai Timbalan Speker Dewan Undangan Negeri Kedah - Mudah ditemui dan mesra rakyat.
Kami sekeluaraga tiba pada jam 11.30 pagi dengan dua buah kereta, kelihatan sudah banyak deretan kereta yang diletakan di tepi jalan semuanya penuh dan kami terpaksa 'parking' jauh di hadapan Bangunan Akib dan terpaksa berjalan kaki sejauh 1km.
Kami sekeluarga terpaksa bersabar menunggu tetamu hingga mereka selesai menjamu selera dan mengambil tempat mereka. Saya dan isteri hanya duduk menunggu anak-anak mengambil makanan yang disedikan di gerai-gerai yang berdekatan. Pelbagai juadah disediakan termasuk satay, lemang, ketupat palas, meehun sup, murtabak, laksa, nasi dagang, buah-buahan, ais krim dan lain-lain yang disediakan.
Kehadiran Dato Ustas Azizan Razak melawat ke gerai-gerai dan melayani tetamu yang hadir memeriahkan lagi majis tersebut. Pelbagi kaum tidak melepaskan peluang bersalaman dengannya. Beliau kelihatan begitu mesra dan ceria dan ada yang sempat mengucapkan selamat hari raya kepada beliau.
Di majlis itu juga ada tetamu yang mengambil peluang bergambar beramai-ramai dengan beliau. Kanak-kanak yang hadir berpeluang mendapatkan duit raya dimulai dengan Esko kerajan negeri dan diakhiri dengan pemberian duit raya YB Menteri Besar. Dilihat dari poster jamuan berakhir pada jam 5.00 petang.

Kami terpaksa pulah awal kerana ingin bertemu saudara di Teluk Kumbar Alor Setar yang akan balik ke Ipoh selepas zohor. Anak-anak kelihatan cukup gembira kerana inilah kali pertama mereka berhari raya bersama dengan Menteri Besar dari Pakatan Rakyat pimpinan Dato Ustaz Azizan Razak.

Atas: Bersama YB Ust. Ahmad Izzat ADUN Bukit Lada, Pokok Sena.
Bawah 1: Tetamu makan di kawasan padang, kerusi penuh.
Bawah 2: YB Dato Ustas Azizan Razak di celah-celah orang ramai.
Bawah sekali: Kanak-kanak berpeluang mendapatkan duit raya.
tiblakedah.blogspot.com @kamera AGFA OPTIMA 100

Hasil Kedah capai 205% - MB kedah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan