HIJAU. TENANG. DAMAI @ Ke arah persekitaran yang lebih hijau

Khamis, 12 Mac 2009

NIKMAT YANG TIDAK TERNILAI

@ tiblakedah.blogspot.com
Kebanyakan penduduk di kawasan Bukit Lala Pokok Sena berkerja sebagai penoreh getah, pesawah ada juga yang berkerja di sektor pembuatan tetapi jumlahnya tidaklah begitu ramai sama jugalah yang berkerja di Jabatan Kerajaan.
Mereka tinggal di sepanjang jalan ke Kuala Nerang yang terletak di km 22 dari bandar Alor Setar. Ada juga yang tinggal 2 km dari jalan besar, tetapi kebanyakkan rumah di sini sudah ada kemudahaan jalan tar, bekalan air, letrik dan komunakasi.
Suasana di sini agak sunyi terutamanya di waktu malam hari, tiada bunyi kenderaan yang lalu lalang yang ada cuma mereka yang baru pulang dari masjid atau ada urusan penting yang perlu diselesaikan. Jalan di sini gelap apabila waktu malam kerana tiada lampu jalan yang disediakan, yang ada cuma unggas kelip-kelip yang kelihatan terbang di udara.
Kedengaran bunyi burung belatuk memecah kesunyian malam dan tiupan angin di celah-celah daun pokok getah yang berdekatan sungguh mengasyikkan sehingga dapat menghilangkan kelesuan setelah penat mejalankan kerja seharian di kebun atau di sawah yang berdekatan.

Get this widget Track details @tiblakedah.b.s.c

Tiada ulasan:

Catat Ulasan