HIJAU. TENANG. DAMAI @ Ke arah persekitaran yang lebih hijau

Rabu, 24 Mac 2010

PASAR BORONG SAYUR-SAYURAN DI POKOK SENA

Suasana di waktu pagi di Pasar borong Pokok Sena, Kedah.Waktu perniagaan : 6.00 pagi - 9.00 setiap hari kecuali hari Sabtu
@tiblakedah.blogspot.com
Pasar borong sayur-sayuran Pokok Sena sentiasa sibuk dikunjungi orang ramai. Peniaga runcit dan peniaga restoran tidak menang tangan bagi melayan pelanggan yang ramai. Ia terletak bersebelahan pasar Pokok Sena dan Bank Giro.


Pasar borong ini bermula pada pukul 6.00 pagi hingga pukul 9.00 pagi. Sayur-sayuran yang dipasarkan termasuk cili masak, timun, kacang bendi, terung, kangkung, kacang panjang, petola dan juga sayur kampung. Sayur-sayuran ini dijual secara borong.

Harga yang dijual murah dan amat sesuai untuk mereka yang meniaga secara runcit. Cili merah ada kalanya dijual dengan harga RM 5.00 manakala kacang bendi berharga RM 2.00 sekilo.

Kebanyakannya harga yang dijual di sini bergantung kepada harga semasa. Jika terlalu banyak sayuran dipasarkan harganya menjadi murah. Kita sebagai pembeli hendaklah bijak memilik waktu yang sesuai untu membeli bagi mendapatkan harga yang lebih murah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan