HIJAU. TENANG. DAMAI @ Ke arah persekitaran yang lebih hijau

Isnin, 1 Mac 2010

HADIR KALI PERTAMA MENDENGAR KULIAH MENTERI BESAR DI SERI MENTALLON

Dewan Seri Mentaloon di kediaman Rasmi Menteri Besar Kedah, Darul Aman>@tiblakedah.blogspot.com
Dewan Seri Metaloon telah lama menjadi tumpuan orang ramai untuk mengikuti kuliah pengajian ilmu setiap minggu hari Sabtu. Rumah rasmi Menteri Besar telah dijadikan tempat pengajian sejak Pakatan Rakyat mengambil alih pentadbiran Kerajaan Negeri Kedah daripada BN pada PRU12. Hari Sabtu lepas merupakan kali pertama saya hadir untuk mengikuti kuliah oleh Dato’ Ustaz Azizan Abdul Razak Menteri Besar Kedah.

Saya tiba pada pukul 10.00 pagi dengan menaiki motor dari kediaman saya di Pokok Sena yang jaunya 25 km melalui jalan Kedondong Dehrang dan Bukit Pinang terus ke Seri Mentaloon. Sementara menunggu ketibaan Dato’ Menteri Besar saya sempat melawat gerai-gerai yang ada di hadapan dewan Seri Mentaloon.

Setelah berapa minit menunggu saya lihat sudah ramai unit Amal berbaris untuk menunggu kehadiran Menteri Besar, Beliau turun dari kereta miliknya tanpa menggunakan kereta rasmi. Beliau diiringi ketua Unit Amal dengan bersalam dengan ahli Unit Amal dan orang ramai yang berbaris termasuk saya sendiri.

Orang ramai sudah ramai membanjiri dewan kuliah dan kebanyakan bangku yang disediakan semuanya penuh. Saya mengira lebih dari seribu orang yang hadir. Keadaan dalam dewan sungguh selesa dengan adanya penghawa dingin yang berfungsi dengan baik. Saya sempat menggambil gambar Menteri Besar dan orang ramai yang telah bersedia menunggu untuk mendengar kuliah.

Pengerusi majlis memulakan ucapan aluan seterusnya menjemput Menteri Besar Dato’ Ustaz Azizan Abdul Razak menyampai kuliahnya yang bertajuk “Hubungan Rahim” ceramah beliau memakan masa selama 1 jam, dengan penuh minat dan tidak terasa jemu orang ramai yang mendengarnya. Jamuan makan tengah hari juga disedikan setelah tamat penjajian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan