HIJAU. TENANG. DAMAI @ Ke arah persekitaran yang lebih hijau

Selasa, 9 Mac 2010

LAWATAN KE CHANGLOON

Pondok rehat di tepi lebuh raya ke Alor Setar dari Changloon, Kedah@tiblakedah.blgspot.com
Minggu lepas saya ke Changloon sempena lawatan saya untuk meninjau kawasan yang berdekataan dengan kawasan bebas cukai di Bukit Kayu Hitam.

Perjalanan yang jauh dalam keadaan cuaca panas terik sungguh memeritkan. Dalam keadaan begini menyebabkan perjalanan saya memakan masa yang agak panjang dan memenatkan.


Pemandangan di kawasan lebuhraya ke Changloon, Kedah.
Saya merasakan cuaca panas tidak hanya siang hari, tapi juga malam sejak akhir-akhir ini. Cuaca panas kering bukan saja dirasakan di Pokok Sena malahan di sini tidak terkecuali.

Akibat cuaca yang panas, saya terpaksa banyak berhenti dan berehat di tempat teduhan, nasib baik pokok-pokok masih ada ditanam di tepi jalan raya. Kebanyakan tempat yang saya singgah adalah warung-warung yang dipenuhi pepohon yang menghijau di tepi jalan.


Restoran d pekan Changlon Kedah.
Saya berhenti untuk minum untuk melepaskan dahaga. Manakala di sebuah restoran di pekan Changloon saya makan nasi kerana terlalu lapar. Makanan yang disediakan amat menyelerakan dan harganya amat berpatutan.

Lama juga saya berhenti di sini sebelum meneruskan perjalanan pulang kerana tidak mampu meneruskan perjalanan ke Bukit Kayu Hitam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan